Een toonaangevende uitgeverij van business magazines benaderde iFresh met de vraag om een voordeliger en flexibeler intern systeem te bouwen ter vervanging van hun vorige CRM, inkoop- en verkoopsysteem. Als bedrijf met ervaring in FileMaker zagen ze potentie in het ontwikkelen van een op maat gemaakt systeem dat beter aan hun behoeften zou voldoen.
De grootste uitdaging lag in het identificeren en integreren van de juiste functionaliteiten van het huidige systeem, terwijl overbodige elementen werden achtergelaten. Het was van belang om de bedrijfsprocessen soepel over te nemen zonder ingrijpende veranderingen te veroorzaken. Een extra uitdaging deed zich voor bij het verbeteren van de werkwijze rondom het telefonisch contact, vooral vanwege de grote hoeveelheid telefonische communicatie met klanten.
iFresh ontwikkelde een volledig op maat gemaakt intern systeem in FileMaker, dat de CRM-, inkoop- en verkoopprocessen van de uitgeverij vervangt. Daarnaast werd er een koppeling gemaakt tussen het CRM en de telefoonprovider, waardoor alle inkomende oproepen automatisch worden gekoppeld aan de bijbehorende klantenkaarten in het systeem. Bovendien maakte deze integratie het mogelijk om direct vanuit het CRM te bellen, zowel naar bestaande als potentiële nieuwe klanten.
Een op maat gemaakt intern systeem is ontwikkeld.
Er is een koppeling gemaakt tussen de telefoonprovider en het CRM.
Een geïntegreerde belfunctie is toegevoegd, waarbij de klantkaart direct vanuit het CRM wordt gebruikt.
De koffie staat klaar
Is er binnen jouw organisatie behoefte aan een frisse blik op de software- of relatiesystemen? Kom gerust eens langs bij ons in Harmelen of schakel direct met een van onze experts.